Το πρόβλημα
Τη δύσκολη αυτή περίοδο του COVID-19, που πολλές επιχειρήσεις έχουν σταματήσει τη λειτουργία τους ενώ οι υπόλοιπες πλήττονται σοβαρά, οι επιχειρηματίες έχουν να αντιμετωπίσουν ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα. Αυτό της επικοινωνίας με το κοινό τους, με τους πελάτες τους.
Πώς να επικοινωνήσω με το κοινό μου σε μια δύσκολη εποχή όπως αυτή;
Πολλοί επιχειρηματίες αναρωτιούνται αν υπάρχει τρόπος να επικοινωνήσουν με το κοινό τους, αν είναι σωστό, αν οι καταναλωτές θα το αποδεχτούν ή αν θα τους γυρίσει μπούμερανγκ. Πολλές φορές σκέφτονται αν υπάρχει κάτι για να πουν, κάτι ουσιαστικό, που θα βοηθήσει. Είναι αρκετά δύσκολο και μπορεί να αποτελέσει παγίδα. Έτσι, οι εταιρίες πολλές φορές απορρίπτουν την ιδέα της επικοινωνίας και προτιμούν να αναστείλουν κάθε τους ενέργεια.
Στο άρθρο της The Ads σας προτείνουμε τρόπους, χρησιμοποιώντας κάποια best practices από μεγάλα διεθνή brands.
Υπάρχει κάποιο μήνυμα;
Η απάντηση είναι ότι πρέπει να προσαρμόσετε τα μηνύματά σας. Πώς;
Σύμφωνα με την έρευνα Kantar’s COVID-19 Barometer, μόνο το 8% των ερωτηθέντων καταναλωτών πιστεύουν πως οι επιχειρήσεις πρέπει να σταματήσουν να διαφημίζονται, ενώ ποσοστό 64% πιστεύει πως πρέπει οι εταιρίες να συνεχίσουν τη διαφήμιση. Δεν χρειάζεται η διαφήμιση να έχει στόχο την επιθετική πώληση (hard selling ads), μπορεί να είναι ένα μήνυμα που συνδέεται με το προϊόν σας και παράλληλα να αποτελεί πηγή έμπνευσης για τους άλλους.
Ιδέες
1.Μεταφέρετε κοινωνικά μηνύματα (π.χ. μένουμε σπίτι δημιουργικά).
2.Δημιουργείστε δράσεις στις οποίες μπορεί να συμμετέχει κόσμος από το σπίτι του (π.χ. Challenges).
3.Κάντε δωρεάν σεμινάρια.
4.Δώστε προτάσεις βιβλίων που έχουν σχέση με το αντικείμενο εργασίας σας.
5.Δημιουργήστε videos και δώστε πληροφορίες για τις υπηρεσίες που προσφέρετε και πως μπορεί ο καθένας να τις αξιοποιήσει.
6.Επικοινωνήστε ακόμη τις δράσεις που κάνει η εταιρία σας για το προσωπικό της, τους πελάτες, τη συνεργασία με τις μεταφορικές. Εταιρίες με brands που προσφέρουν επιβεβαίωση ποιότητας και καθαρότητας, που συμπεριφέρονται καλά στο προσωπικό τους, εταιρίες με μια ολιστική προσέγγιση για την ευημερία των πελατών και του προσωπικού, είναι η ώρα να αναδειχτούν. Αυτή είναι η στιγμή να χτίσουμε το Brand Equity, την αξία του brand.
Κανάλια Επικοινωνίας
Αναζητήστε τα κατάλληλα μέσα και κανάλια για την επικοινωνία σας, αυτά που ταιριάζουν καλύτερα στην επιχείρηση και το κοινό σας.
Μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τα Social Media, να δημιουργήσετε ένα blog που θα αρθρογραφείτε ή να κάνετε ένα νέο κανάλι στο youtube. Ακόμη, μπορείτε με μέτρο να χρησιμοποιήσετε την επιρροή των influencers, που αυτό το διάστημα είναι σπίτι και δημιουργούν αρκετό περιεχόμενο.
Best Practices
Ας δούμε κάποια best practices των μεγάλων brands στην εποχή του Κορωνοϊού για να εμπνευστούμε ενέργειες και για τις δικές μας επιχειρήσεις μικρές ή μεγάλες. Όλοι μπορούμε με τα αντίστοιχα μέσα μας να επικοινωνήσουμε μηνύματα της εποχής, να έρθουμε κοντά στον καταναλωτή και να του παρέχουμε κάποιες δραστηριότητες και δράσεις για το σπίτι!
MATTEL
Η Mattel παρουσιάζει την ψηφιακή σελίδα «Mattel Playroom», με προτάσεις για δραστηριότητες και παιχνίδια στο σπίτι, προτείνοντας στις οικογένειες να συνεχίσουν το παιχνίδι, #KeepPlaying. Ο νέος ιστότοπος προσφέρει επίσης στους γονείς και τους ενήλικες που φροντίζουν παιδιά πληροφορίες και συμβουλές για παιχνίδια μέσα στο σπίτι. Οι γονείς και οι άνθρωποι που φροντίζουν παιδιά μπορούν επίσης να συμμετάσχουν στη συζήτηση στα social media χρησιμοποιώντας το hashtag #KeepPlaying #ΤοΠαιχνίδιΣυνεχίζεται.
NIKE
Η Nike δημιούργησε και παρουσιάζει το Living Room Cup, μια σειρά ψηφιακών προπονήσεων με επαγγελματίες αθλητές της. Οι παίκτες μπορούν να μοιραστούν τις επιδόσεις τους στα προφίλ τους στο Instagram, χρησιμοποιώντας τα hashtag #playinside και #thelivingroomcup για να συμμετέχουν στις προκλήσεις. Το Living Room Cup είναι ένα παράδειγμα της ολιστικής προσέγγισης της Nike για την υποστήριξη όλων των αθλητών στην προσπάθειά τους να παραμένουν σε φόρμα μέσα στο σπίτι.
Παράλληλα κυκλοφόρησε ένα spot για να δείξει πως συνεχίζουμε να αθλούμαστε ακόμη και εάν δεν είμαστε μαζί. Γυμναζόμαστε καθημερινά και είμαστε ενεργοί από το σπίτι. #PlayForTheWorld
IKEA
Για τους γονείς που μένουν και εργάζονται από το σπίτι και είναι δύσκολο να τα κρατάνε μονίμως απασχολημένα, η IKEA Israel δημιούργησε μια ειδική έκδοση καταλόγου με παιχνίδια για παιδιά και ενηλίκους. Δείτε τον κατάλογο εδώ.
Επιπλέον, η IKEA Ισπανίας με ένα διαφημιστικό προσαρμοσμένο στην εποχή του Covid-19 παρακινεί το κοινό να παραμείνει σπίτι. Δείχνει το σπίτι σαν ένα μέρος που είναι πάντα εκεί με αναμνήσεις και συναισθήματα για εμάς και μας παρακινεί να ζήσουμε και άλλες εμπειρίες αυτή την περίοδο. Με το hashtgag #YoMeQuedoEnCasa(#StayHome) παρακινεί τον κόσμο να παραμείνουν σπίτι.
JACK DANIEL’S
Η εταιρεία Jack Daniel’s Tennessee Whiskey μέσω του διαφημιστικού της δείχνει πως το ανθρώπινο πνεύμα είναι ζωντανό, ακόμη και σε μια εποχή που ο άνθρωπος δεν μπορεί φυσικά να είναι μαζί. Το διαφημιστικό, ‘With Love, Jack’, δείχνει πώς οι φίλοι σε όλο τον κόσμο προσαρμόζονται στη νέα πραγματικότητα της απόστασης, ενώ προσπαθούν να παραμείνουν μαζί.