Διανύουμε μια από τις σημαντικότερες εβδομάδες των επιχειρήσεων λίγο πριν την έναρξη των εορτών και τη λήξη του έτους, ένα από τα μεγαλύτερα εμπορικά γεγονότα του έτους – τη Black Friday!
Τι είναι η Black Friday;
Black Friday (Μαύρη Παρασκευή) είναι το ανεπίσημο όνομα της ημέρας που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις Ηνωμένες Πολιτείες, δηλαδή η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου (μεταξύ 24-30 Νοεμβρίου), ημέρα η οποία έχει θεωρηθεί ως η αρχή της περιόδου των Χριστουγεννιάτικων αγορών στην χώρα από το 1952. (wikipedia)
Δημιουργία μιας αποτελεσματικής στρατηγικής για την ημέρα Black Friday.
Η δημιουργία μιας στρατηγικής μάρκετινγκ για τη Black Friday είναι σημαντική για τις επιχειρήσεις, για να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό, να τραβήξουν τα βλέμματα του κοινού τους και φυσικά να έχουν αυξημένες πωλήσεις! Εδώ θα βρείτε μερικές αποτελεσματικές στρατηγικές και ενέργειες προώθησης για τη Black Friday:
1. Δημιουργήστε τις Black Friday προσφορές σας.
Διαμορφώστε την εμπορική σας πολιτική. Ποια προϊόντα θα εντάξετε στις Black Friday εκπτώσεις σας; Ποιο το ποσοστό έκπτωσης και το περιθώριο σας; Γιατί το κοινό σας να προτιμήσει τη δική σας προσφορά; Είστε ανταγωνιστικοί; Οι αγοραστές της Black Friday ψάχνουν για αντισυμβατικές προσφορές. Συνεργαστείτε με τους πελάτες σας για τη δημιουργία ελκυστικών προσφορών που ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Προσφορές τύπου “αγόρασε 1+1 δώρο” ή αποκλειστικά πακέτα μόνο για εσένα αποτελούν πολύ δελεαστικές προσφορές. Ακόμη, προσφορές με χρόνο λήξης (countdown) ή προσφορές μόνο για 1 ημέρα, δημιουργούν το αίσθημα του επείγοντος, επομένως και την άμεση αγορά. Ένα σημαντικό θέμα επομένως είναι πόσο θα διαρκέσουν τα Black Friday Offers, μόνο μια ημέρα, μέχρι τη Cyber Monday, θα είναι τύπου Black Week; Δώστε διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανάλογα με την περίοδο και την ημέρα, για να παρακινήσετε τις αγορές.
2.Βελτιστοποιήστε τη διαδικασία των αγορών.
Διαμορφώστε την κατάλληλη σελίδα (landing page) για τις προσφορές Black Friday. Ακόμη, σιγουρευτείτε ότι οι σελίδες σας είναι mobile-friendly. Βελτιστοποιήστε τις εικόνες σας για μικρότερες οθόνες και εξετάστε την υλοποίηση αποκλειστικών mobile. Γενικά, δώστε ένα ξεκάθαρο μήνυμα, ξεκάθαρες προσφορές και χρονική διάρκεια. Ακόμη, βελτιστοποιήστε τη διαδικασία του checkout, τους τρόπους πληρωμής και παράδοσης, για να ελαχιστοποιήσετε τα abandoned carts.
3.Social Media Marketing ενέργειες.
Εκμεταλλευτείτε τα social media και την προβολή, προώθηση, διαφήμιση μέσα από αυτά. Τα κοινωνικά δίκτυα αποτελούν ισχυρό εργαλείο για την προσέγγιση ενός μεγάλου κοινού, του κοινού στόχου μας. Δημιουργήστε περιεχόμενο που προκαλεί ενδιαφέρον και προβάλλει το μήνυμα και τις προσφορές Black Friday.
Χρησιμοποιήστε πλατφόρμες, όπως το Instagram και το Facebook για στοχευμένες διαφημίσεις σε νέο κοινό, αλλά και remarketing διαφημίσεις για να υπενθυμίσετε σε όσους σας είδαν το προηγούμενο διάστημα ή στα abandoned cart σας που εγκατέλειψαν χωρίς να αγοράσουν, πως είστε εδώ και έχετε μοναδικές προσφορές!
Εντάξτε στο πλάνο σας διαγωνισμούς και αλληλεπίδραση με τους πιθανούς πελάτες και φυσικά ξεκινήστε άμεσα την προβολή σας στο Tik Tok, για να δημιουργήσετε videos σας και να επικοινωνήσετε τις προσφορές σας.
4.Email Marketing & SMS καμπάνιες.
Δημιουργήστε μια στρατηγική email/sms marketing που δημιουργεί ανυπομονησία και επιταχύνει την απόφαση αγοράς. Ξεκινήστε τη διαδικασία συλλογής emails εβδομάδες νωρίτερα. Με εάν pop up banner μπορείτε όλη τη χρονιά να συλλέγετε emails και δεδομένα χρηστών και φυσικά λίγες εβδομάδες πριν τη Black Friday, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα pop up παράθυρο συμπλήρωσης του email του χρήστη, ώστε να μάθει πρώτος τις προσφορές και τις εκπτώσεις της Black Friday ή ακόμη σαν εγγεγραμμένος χρήστης να βλέπει premium προσφορές μόνο μέσω newsletter. Για να επικοινωνήσετε τις Black Friday προσφορές, στείλτε emails ή και sms μερικές ημέρες πριν το Black Friday, αποκαλύπτοντας σταδιακά τις αποκλειστικές προσφορές σας, που μπορεί να περιμένουν οι πελάτες σας. Εφαρμόστε τις προσφορές αντίστροφης μέτρησης, προσφορές μόνο για σήμερα και προσωποποιημένες προτάσεις, για να ενισχύσετε την αίσθηση της επιτακτικότητας και να προσφέρετε προτάσεις προϊόντων, που ταιριάζουν στις ατομικές προτιμήσεις. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε αυτοματισμούς (automations) διασυνδέοντας τις πλατφόρμες μηνυμάτων με το eshop σας, για βελτιστοποιημένες καμπάνιες.
5.Συνεργαστείτε με Influencers (Influencer Marketing).
Συνεργαστείτε με influencers, των οποίων οι ακόλουθοι ταιριάζουν με το κοινό στόχο σας. Οι influencers μπορούν να παρουσιάσουν την εταιρεία σας, να μεταφέρουν τη θετική κριτική τους και προϊοντικές αξιολογήσεις στο κοινό τους και να προωθήσουν τις προσφορές σας για τη Black Friday περίοδο. Οι influencers μπορούν να προσδώσουν εμπιστοσύνη στο μήνυμά σας και να επηρεάσουν το κοινό τους στην τελική του αγοραστική απόφαση. Πριν τη Black Friday μπορείτε να κάνετε κάποιους διαγωνισμούς σε συνεργασία με influencers, ώστε να φέρετε κοινό στα κανάλια σας και να τους στοχεύσετε μετέπειτα με remarketing καμπάνιες.
Συμπεράσματα
Συμπερασματικά, η στρατηγική σας θα πρέπει να είναι Omnichannel, να συνδυάζετε και να μεταφέρετε ένα κοινό μήνυμα μέσα από όλα τα κανάλια σας, για να μεγιστοποιήσετε την ορατότητα σε διάφορες πλατφόρμες. Χρησιμοποιήστε αναλυτικά εργαλεία για να παρακολουθήσετε την απόδοση διαφορετικών των καναλιών marketing και προσαρμόστε τις στρατηγικές σας αναλόγως. Το κλειδί για την επιτυχία της Black Friday καμπάνια σας είναι να δημιουργήσετε ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό σχέδιο που θα έχει απήχηση στους καταναλωτές, αυξάνοντας τη δέσμευση και τελικά τις πωλήσεις.
Η ομάδα της The Ads μπορεί να σας βοηθήσει!