Εμπνευσμένοι από την παρουσία μας σε μια υπέροχη εκδήλωση ενός οργανισμού που πραγματοποιεί ευχές παιδιών τις προηγούμενες ημέρες, θα θέλαμε μέσα από το παρακάτω άρθρο να αναδείξουμε τη σημασία που έχουν οι ενέργειες Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης και τα πλεονεκτήματα που αφορούν όλους τους εμπλεκόμενους.
Στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον, η επιτυχία δεν μετριέται πλέον αποκλειστικά με βάση το κέρδος. Μια επιχείρηση, εκτός από την προσήλωση στον οικονομικό της ρόλο, οφείλει να είναι και κοινωνικά υπεύθυνη και να φροντίζει για τη διατήρηση και τη διασφάλιση των φυσικών και ανθρωπίνων πόρων. Οι επιχειρήσεις αναγνωρίζουν ολοένα και περισσότερο τη σημασία της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης (Corporate Social Responsibility – CSR) ως στρατηγικού εργαλείου για τη βιώσιμη ανάπτυξη (Sustainable Development).
Τι είναι το Marketing Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης;
Η Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη, ουσιαστικά, αναφέρεται στις ενέργειες των επιχειρήσεων, οι οποίες αποσκοπούν στη συμβολή της σε διάφορους πυλώνες, όπως σε ανθρωπιστικά, πολιτισμικά, περιβαλλοντικά και κοινωνικά ζητήματα. Οι επιχειρήσεις αποτελούν οντότητες, οι οποίες είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το κοινωνικό σύνολο μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται. Επομένως, το Marketing Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης αντανακλά όλους εκείνους τους τρόπους με τους οποίους κάθε εταιρεία καλείται να αναλάβει τις ευθύνες που της αναλογούν ως μέλος της κοινωνίας αυτής. Μπορεί να είναι μια απλή χορηγία οικονομικών πόρων, συμβολή με προϊόντα για ένα κοινωνικό σκοπό. Περιλαμβάνει τη δέσμευση για ηθικές επιχειρηματικές πρακτικές, περιβαλλοντική βιωσιμότητα και συμμετοχή στην κοινότητα.
“Businesses cannot be successful when the society around them fails” – Responsible Business Summit
Ποια τα οφέλη του CSR Marketing;
Τα οφέλη από την ενσωμάτωση του Marketing Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης είναι πολλαπλά.
Φυσικά πέρα από τα οφέλη που θα αποκομίσει η κοινωνία, ο φορέας που θα ωφεληθεί, το χαμόγελο που θα λάβει ένα παιδί, που είναι και ο κυρίαρχος στόχος της ενέργειας, η ίδια η εταιρεία θα αποκομίσει πολλά οφέλη και για την ίδια.
Πρώτα από όλα η ηθική ανταμοιβή και η ηθική εικόνα της εταιρείας, η ενίσχυση της φήμης είναι από τα πιο σημαντικά οφέλη. Η εταιρεία θα μπορεί να αξιολογηθεί λοιπόν από το εξωτερικό περιβάλλον της για το γενικό της όραμα σαν εταιρεία, τη συνεισφορά της και την ανταπόκρισή της στις κοινωνικές προκλήσεις και ευαισθησίες του σήμερα και του αύριο. Οι επιχειρήσεις που συμμετέχουν ενεργά σε CSR ενέργειες, θεωρούνται ηθικές και αξιόπιστες, οικοδομώντας ισχυρότερες σχέσεις με το εσωτερικό και εξωτερικό τους περιβάλλον, με τους πελάτες, τους εργαζομένους και άλλους ενδιαφερόμενους.
Οι καταναλωτές γίνονται ολοένα πιο συνειδητοποιημένοι και προτιμούν επιχειρήσεις που συμβάλλουν ενεργά στην κοινωνία. Όταν οι πελάτες αντιλαμβάνονται μια εταιρεία ως κοινωνικά υπεύθυνη, είναι πιο πιθανό να επιλέξουν την εταιρεία και το συγκεκριμένο brand και να μείνουν πιστοί. Από την άλλη στο εσωτερικό της περιβάλλον, οι εργαζόμενοι θέτουν υψηλή αξία στο να εργάζονται για εταιρείες με κοινωνική ευθύνη.
Συμπεράσματα
To Marketing Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης δεν είναι μια προαιρετική στρατηγική. Είναι ένα ζωτικό στοιχείο της στρατηγικής Marketing που θα αποφασίσει να ακολουθήσει μια εταιρεία. Η θετική επίδραση στο σύνολο της κοινωνίας καθιστούν αυτήν την επένδυση ουσιαστική για επιχειρήσεις που δεσμεύονται για μακροπρόθεσμη επιτυχία. Η υιοθέτηση του Marketing Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης δεν συμβάλλει μόνο σε ένα καλύτερο κόσμο αλλά θέτει τις επιχειρήσεις ως ηγέτες σε υπεύθυνες και βιώσιμες πρακτικές.